עסקים רבים פונים למערכות CRM במטרה לדוור לקוחות ולהציע להם את מרכולתם.
אך צריך לומר את האמת מערכת CRM היא לא מערכת דיוור, בדיוק כמו שמערכת דיוור היא לא מערכת לניהול לקוחות.
למרות זאת חשוב לנו להיות אופטימיים ולומר "לא כל מערכת CRM יכולה לתת מענה אך בהחלט יש מספר מצומצם שכן עונות על הצורך".
מה זה מערכת דיוור?
מערכת דיוור הינה כלי שיווקי שנועד לשמש את הארגון לצורך דיוור לקוחות במדיות השונות.
בעבר מערכת דיוור מטרתה היתה בעיקר לשליחת דוא"ל ללקוחות פוטנציאלים אך כיום מערכות אלה משמשות לצרכים רבים.
ארגונים רבים בוחרים להשתמש במערכות דיוור במטרה לקבל נתונים סטטיסטים שמטרתם להעניק למנהלי השיווק מידע חשוב לניהול.
השימוש במידע שמערכת זו יודעת לספר יכול לשמש את מנהלי השיווק בניהול קמפיינים או פעילות מכירה עבור הארגון.
כיום מערכות הדיוור הם כלי חובה בכל ארגון וגופים שלא עובדים איתם בעצם מבינים כי הם נשארו מאחור.
חשוב לנו לציין שהיו כאלה שהספידו את מערכות הדיוור אך אלה הצליחו להוכיח אחרת והיום יותר מתמיד הצמיחה והשימוש בהם רק גוברת.
מה הם השימושים העיקרים שאפשר לעשות עם מערכת דיוור?
- הקמת דפי נחיתה ייעודים לגיוס לקוחות
- דיוור חודשי
- מגזינים דיגיטלים
- קמפייני SMS
- אוטומציות שיווקיות ועוד.
אילו מערכות כן יכולות להתאים?
אז לאחר שהבנו אילו כלים מעניקה לנו מערכת הדיוור עלינו לומר כי הבעיה של מערכות ה-CRM אינה בטכנולוגיה.
הכלים שמערכות הדיוור מעניקות לנו, מקשות על מערכות ניהול הלקוחות מכיוון שהם צריכות לספק את המידע הרב שמערכות אלו מציעות.
דוגמא קלאסית היא בעת שליחת דוא"ל ממערכת CRM למספר לקוחות.
מערכת ה-CRM בהחלט תדע להוציא את המייל הרלוונטי ללקוח בצורה מושלמת אך האם נדע אם המייל הגיע בהצלחה? סביר להניח שלא.
אז אלו מערכת כן יכולות לתת לנו מענה?
תכירו את האבספוט HUBSPOT
אחת המערכות שאנחנו הכי אוהבים היא Hubspot.
מערכת ה-CRM האמריקאית בהחלט מעניקה 100% של פתרון בנושא הדיוור ללקוח ולא נופלת ממערכות דיוור מובילות.
Hubspot מעניקה את האפשרות להקים דפי נחיתה, Minisite ועוד מגוון של שירותים שיחודיים רק אליה.
בנוסף לזאת היא מאפשרת לנו לתזמן את המיילים ולשלוח אותם בזמן הטוב ביותר עבורנו מבלי להיות תלויים בטריגרים נוספים.
תכירו את Salesforce
מה לא נאמר על מערכת ה-CRM סיילפורס(Saleforce) גם היא מערכת אמריקאית ונחשבת למובילה בעולם בעיקר בגלל הכלים שהיא מציע.
סיילפורס יודעת להעניק לנו באמצעות פיתוח את המענה הרלוונטי לנושא הדיוור באמצעות אינטגרציות מלאות.
היא יודעת להתחבר למערכות הדיוור השונות ונותנת את האפשרות לקבל את כל המידע תחת מקום אחד.
תכירו את Zoho
על מערכת ה-CRM זוהו (Zoho) כתבנו לא מעט בעבר והיא בהחלט המערכת שיכולה להתאים לעסקים הקטנים ובינונים.
זוהו מאפשר לנו להוציא דיוור ללקוח ולתזמן אותו.
במקביל לזאת היא גם מאפשרת לנו להכין תבניות מעוצבות שכל אחד או אחת עם ניסיון בסיסי יכול ללמוד לעשות.
לבסוף
לסיום אנחנו רוצים לומר על מילה על מערכות ה-CRM בישראל.
הסיבה שלא ציינו מערכות CRM ישראליות בכתבה היא מהסיבה הפשוטה הם פשוט מאחור ביחס לבינלאומיות בנושא הדיוור.
כאשר אנחנו אומרים מאחור הכוונה היא לפיצ'רים בסיסים לדוגמא:
- תבניות דינאמית – אנו נתקלנו ב-2 מערכת CRM בלבד שמאפשרות לנו לבנות תבנית דינאמית ללקוח שתדע למשוך את הפרטים בצורה אוטומטית.
- תזמונים – תזמון של שליחת מייל בשיטת "שדר ושכח" לצערי כמעט ולא היו קיימות כך שתמיד צריך להיות טריגר שיפעיל את השליחה.
אלה נקודות עיקריות ואיננו מתכוונים להרחיב על חסרונות נוספים מהסיבה הפשוטה שהמטרה היא תמיד לשפר ולהשתפר.
אז על מי אנחנו ממליצים? שאלה טובה אנו חושבים שבסופו של דבר הכי נכון הוא לשלב בין מערכת דיוור למערכת CRM וכך לקבל את המקסימום.