בשביל להפסיק לאבד לקוחות צריך מערכת CRM!

ניהול לקוחות ISRAELCRM

אין ארגון או עסק שלא צריך מערכת CRM זה כבר כולם יודעים.

בעולם העסקים של היום מערכת CRM היא כלי ניהולי אולי הכי חשוב בעסק אחרי המנהלים שלו.

האפשרות להפיק דוחות ולקבל החלטות מהירות יכולות להשפיע רבות על התנהלות הארגונית של הארגון.

ועדיין ארגונים רבים מאבדים לקוחות בגלל חוסר עבודה על מערכת ה-CRM.

במאמר הקרוב נסביר למה מאבדים לקוחות שלא עובדים על מערכת CRM ומה אפשר לעשות?

מאגר המידע במערכת CRM

"לגייס לקוח חדש לעסק עולה פי 10 מאשר לשמר לקוח קיים"

את משפט הזה אין מנהל שיווק שלא מכיר.

הכלים שארגונים משתמשים בהם על מנת לגייס לקוחות חדשים הם מגוונים.

החל משימוש בקידום ממומן בגוגל ובמדיות החברתיות ועד שימוש במערכות דיוור.

והנה אחרי מספר חודשים ואף שנים של עבודה עדיין רבים הארגונים שלא מנהלים מאגר מידע.

ניהול מאגר מידע במערכת CRM יכול לשמש כ-SSOT – מקור המידע האמיתי של הארגון.

כלומר כל המידע הקיים בארגון יתרכז למערכת אחת ששם נוכל לקבל מידע אמיתי ואמין.

בעזרת המידע הקיים בארגון יש לנו את האפשרות להבין מה הצרכים של הלקוח שלנו.

מה חשוב לו וכיצד ניתן להציע לו את השירותים.

כך שבעזרת ניהול מאגר מידע במערכת CRM תוכלו להפסיק לאבד לקוחות.

data-analyst-ISRAELCRM

אסטרטגית CRM ומסע לקוח

כל ארגון שעובד על מערכת CRM צריך אסטרטגית CRM.

מטרת האסטרטגיה הינה לסייע לו לבנות מסע בתוך המערכת ולא רק בגיוסו (CX).

הכנה מקדימה של אסטרטגיה תוביל את הארגון להבין מתי המערכת מסייעת לנו בגיוס לקוחות ומתי לא.

בנייה נכונה של האסטרטגיה יכולה גם לשמש אותנו לשמר לקוח קיים ולא רק לתומך במכירה.

כך שאמצעות החלטה על אסטרטגית CRM תוכלו לדעת איפה אתם מאבדים לקוחות בתהליך ולמנוע זאת.

לידים חמים

אפשר לומר שכל ארגון מעדיף לעבוד על לידים חמים או פניות חמות.

באמצעות עבודה על לידים חמים הם משקיעים פחות זמן בשכנוע לקוח לרכוש את המוצר שלהם.

חשיבה זו נכונה ורלוונטית כמעט לכל ארגון או עסק.

למרות זאת העבודה על לידים חמים בלבד גורמת למערכת להיות כלי לניהול משימות ולא לניהול לקוחות.

כך מנהלי השיווק בעצם עובדים על דאטה חמה ולא מנצלים את הדאטה הקיימת בארגון.

זה מזכיר לי סיפור על סוכנות ביטוח מובילה בישראל שהיה לה מאגר מידע עצום שלא השתמשה בו.

מנהל המכירות של הסוכנות בחר לעבוד על לידים חמים בלבד ובכך הזניח את המידע הקיים בארגון.

מצב זה גרם לארגון להוציא עשרות אלפי שקלים בחודש על שיווק וכל במטרה לגייס לקוחות חדשים.

אך האם הם עצרו לרגע לשאול כמה לקוחות הם איבדו בגלל שלא חזרו אליהם?

כנראה שלא מעט.

לבסוף

לבסוף כמו שאמרנו כל ארגון צריך מערכת CRM .

אין זה משנה איזה מערכת נבחר אך עבודה נכונה עליה תסייע לנו לגייס לקוחות ולשמר אותם!

זכרו כי מערכות רבות ישנם אך אם לא נעבוד איתם בצורה נכונה כנראה שנמשיך לאבד לקוחות.

בדקו את מספר הנקודות שציינו ותראו כיצד זה משפיע לכם על הפעילות הארגונית.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם